Spune-mi ce-ai decis în legătură cu programul școlilor, ca să-ți spun cât de prost administrator ești!

scoala_zapada_copii_ger

Citeam zilele trecute despre o echipă de la Stanford, care voia să facă, împreună cu un ong, un incubator ieftin și bun pentru maternitățile din Nepal. Doar că, atunci când a ajuns în Nepal, echipa a constatat că maternitățile sunt echipate corespunzător. Și-au mers băieții în diverse localități, ca să constate că vitoarele mame nu nășteau la maternitate, ci în niște cocioabe unde nu aveau nimic. După ce au formulat corect problema, au făcut un fel de sac de dormit pentru nou-născuți, care costa cam 1% din valoarea unui incubator clasic. Cu el, au salvat în următorul an peste 50.000 de copii. Și au extins ”tehnologia” în multe țări subdezvoltate. Deci, ca să ai rezultate, e vital cum te raportezi la problemă, cum o formulezi.

Apropo de politicieni și administrații locale care nu pot rezolva corect probleme pentru că pur și simplu nu se raportează corect la ele. Pentru că pierd din vedere ce e mai important: oamenii pentru care lucrează.
Fiți atenți, mostră de prostie. La Ploiești, primarul Dobre spune, citat de observatorulph.ro, că accesul în unitățile de învățământ a fost eliberat de zăpadă, iar sălile de curs vor fi încălzite astfel încât elevii să nu sufere de frig. „Din punctul meu de vedere, elevii se pot întoarce la cursuri luni, însă decizia aparține Inspectoratului Școlar Prahova”, spune Dobre.

Deci, omul crede că mâine, când la ora 7.00 vor fi -20 de grade, problemele oamenilor pe care-i conduce sunt accesul în școli și căldura din sălile de clasă. Doar că mâine, la ora 7.00, când vor fi -20 de grade, problema este cum vor ajunge mii de elevi din acest județ la școală (da, mulți copii de la țară învață în Ploiești și fac zilnic naveta). Drumurile sunt toate ok? Trotuarele mai au gheață pe ele? Mijloacele de transport în comun sunt puse la punct? Sunt toate încălzite? A fost suplimentat numărul lor astfel încât elevii să nu înghețe în stații? Și, dincolo de toate astea, problema cea mai mare: copiii (foarte mulți) fără posibilități materiale – care nu au încălțăminte adecvată și haine suficient de groase, care merg pe jos la școală de la câteva sute de metri la câțiva kilometri – e normal să înfrunte un ger de -20 de grade la ora 7.00? Nu mai vorbesc de bunicii care-i duc pe acești copii la școală. Dă-i încolo, își mai rup câțiva bunici niște oase pe gheață, nu? Dăm de lucru felcerilor de la Urgențe. Să meargă PIB-ul, nene! Accident, salvare, spital, cheltuieli! Desigur, ca să vezi cum vin copiii la școală, ca primar, ca politician, trebuie să ajungi în curtea unei școli nu doar ca să ții un discurs prost.

Dacă și-ar pune așa problema, și nu din perspectiva celui care-și lasă copilul la școală ducându-l cu mașina până în sala de curs, decizia primarului ar fi, desigur, alta. Nu ar pune, conștient, viața altor oameni în pericol.
Dar omul o face, ca mulți politicieni, inconștient. Așa e când nu te raportezi corect la problemă. Iei decizii tâmpite. E și cazul ISU Prahova și al Inspectoratului Școlar, care se raportează și ele greșit la problemă, punând viața unor copii și a unor vârstnici în pericol, cu bună știință. Și e probabil cazul multor autorități din țară, am dat exemplul Ploieștiului pentru că aici merg la școală copiii mei.
Asta e marea greșeala: că noi, cetățenii, suntem unități, numere pe hârtie, suntem statistică, nu oameni, în ochii acestor ipochimeni. Asta trebuie să se schimbe, dacă vrem să o luăm pe un drum ok, pentru copiii noștri.

PS. Să nu mă luați cu prostii de genul: și noi mergeam la școală când era ger și nu am pățit nimic. Picăm în altă extremă: cea a părinților imbecili (destui, din păcate), care nu vor ca ai lor copii să ducă o viață mai bună.

Adaugă un comentariu